امروز : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ -  2018/05/24
 
  كاربر مهمان

 
مشاوره رایگان

 

ورود به سایت عضویت در سایت
جستجوی پیشرفته
 :: دین و اندیشه    اجتماعی    فرهنگی و هنری   ورزشی    سیاسی و اقتصادی    تغذیه و سلامت    دانش و فناوری    مشاوره    اداره کل    کتابخانه    پایگاه ها ::
 

 :: فهرست تغذیه و سلامت

آشپزی ( آشپزی اینترنتی )
خواص گیاهان
بیماریها
دارو و درمان
سلامت روح و روان
تغذیه و سلامتی
توصیه های پزشکی
بهداشت فردی و عمومی

سلامت جامعه
خواص خوراکی ها
مواد مغذی مورد نیاز بدن
از دیدگاه اسلام
کمک های اولیه
تغذیه کودک
نکته ها
انواع رژیم های درمانی
سایر ( خبرها و مقالات )
  صـرفـاً جـهـت اطـلاع !!!
سرقت از بیت المال
رژیم آنلاین
مشاور
معارفی از 30 جزء قرآن کریم

 :: گلشن راز

BUSHEHR-TEBYAN.IR شهید نود ساله ای از بزرگان کوفه واز قاریان قرآن که بدست عبیدالله در کوفه کشته شد چه نام داشت؟ ...

 :: وضعیت سایت

 تعداد مطالب : 55488
 تعداد نظرات : 496
 مجموع کاربران : 1445
  افراد آنلاين : 11
 تعداد بازدیدکنندگان
 
تاریخ مطلب:   ۲۶ دي ، ۱۳۹۵ 20 : 11
  :: 15 Jan , 17 | 11:20 am
با این مواد غذایی به جنگ استرس بروید
Bushehr-Tebyan.IR
استرس می تواند به واسطه عاداتی بد، کمبود تغذیه ای، یا وجود بیش از حد سموم شکل بگیرد. خوشبختانه مصرف برخی مواد غذایی می تواند به کاهش سطوح استرس کمک کند.
استرس از واکنش های طبیعی بدن انسان محسوب می شود. هنگامی که در موقعیتی دشوار زیر فشار زیاد قرار می گیرید، میزان انتشار هورمون آدرنالین افزایش می یابد. این مساله مهم است زیرا آدرنالین هورمونی است که برای مقابله با خطر احتمالی و تلاش برای بقا ضروری است.
به گزارش جنوب نیوز به نقل از "استپ تو هلث"، تمامی موقعیت ها به شکل گیری این واکنش منجر نمی شوند. اما بدن ما اضطراب، ضربان قلب سریع، و تنش عضلانی را احساس می کند. بیشتر اوقات، این واکنش به واسطه شرایطی خاص ایجاد می شود که از موقعیت های دشوار و چالش برانگیز تا مواجهه مداوم با صدایی ناخوشایند و آزاردهنده را شامل می شود.
همچنین استرس می تواند به واسطه عاداتی بد، کمبود تغذیه ای، یا وجود بیش از حد سموم شکل بگیرد. خوشبختانه مصرف برخی مواد غذایی می تواند به کاهش سطوح استرس کمک کند. آنها همچنین می توانند در کاهش نشانه های مرتبط با استرس نیز تاثیرگذار باشند. اگرچه افزودن این مواد غذایی به رژیم غذایی برای خلاص شدن از شر استرس کافی نیست، اما مکمل های خوبی برای بهبود خلق و خو و بهزیستی انسان محسوب می شوند.
شیر
با این مواد غذایی به جنگ استرس بروید
فسفولیپیدهای موجود در شیر به بهبود خلق و خو کمک می کنند. آنها می توانند به عملکرد شناختی و واکنش بدن به استرس نیز کمک کنند. نوشیدن روزانه شیر ایده خوبی محسوب می شود زیرا می تواند واکنش های روانی و غدد درون ریز به استرس را بهبود ببخشد. همچنین، نوشیدن شیر به تقویت حافظه کمک می کند.
بلوبری
با این مواد غذایی به جنگ استرس بروید
این میوه خوشمزه به واسطه محتوای آنتی اکسیدانی خود فواید سلامت بسیاری را ارائه می کند. از جمله آنتی اکسیدان های موجود در بلوبری می توان به ویتامین C و ویتامین E اشاره کرد. آب بلوبری طبیعی می تواند تولید کورتیزول که یکی از هورمون های استرس است را کاهش دهد. همچنین، بلوبری حاوی پتاسیم، منیزیم، و منگنز است که این مواد معدنی به کاهش تنش فیزیکی کمک می کنند. تنش فیزیکی یکی از بخش های اصلی استرس محسوب می شود.
شکلات تلخ
با این مواد غذایی به جنگ استرس بروید
مصرف روزانه 1.5 اونس (42.5 گرم) شکلات تلخ توصیه شده است زیرا این محصول سطوح هورمون های آدرنالین و کورتیزول را کاهش می دهد. به طور همزمان، مصرف شکلات تلخ به افزایش سطح هورمون سروتونین کمک می کند. شکلات تلخ همواره بیش از 60 درصد کاکائو دارد. این ماده غذایی به مبارزه با استرس اکسیداتیو، افسردگی، خستگی، و دیگر نشانه های مرتبط با عدم تعادلی عاطفی کمک می کند.
ماهی سالمون
با این مواد غذایی به جنگ استرس بروید
سالمون و ماهی های دیگر منبع خوبی برای اسیدهای چرب امگا-3 هستند. این ماده مغذی به کاهش التهاب و افزایش تولید انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین کمک می کند. ماهی سالمون دارای آنتی اکسیدان های قدرتمند و مواد معدنی ضروری نیز است. این عناصر به کاهش تولید کورتیزول و آدرنالین کمک می کنند. در نتیجه، آنها واکنش بدن به استرس را به روشی مثبت تقویت می کنند.
آووکادو
با این مواد غذایی به جنگ استرس بروید
آووکادو ماده غذایی بسیار سالمی محسوب می شود زیرا سرشار از اسیدهای چرب مفید، ویتامین E و مواد معدنی مختلف است. این مواد از غشاهای سلولی و در کل، سیستم عصبی محافظت می کنند. مصرف یک وعده آووکادو در روز می تواند به کنترل فشار خون و سطوح بالای کورتیزول و اضطراب کمک کند.
بادام
با این مواد غذایی به جنگ استرس بروید
بادام از محتوای ویتامین E، ویتامین B کمپلکس و مواد معدنی و چربی های مفید سود می برد. این مواد به بهبود خلق و خو و افزایش سطوح انرژی کمک می کنند. همچنین، مصرف بادام به واسطه برخوداری از فیبر در کنترل استرس نقش دارد. فیبر به بهبود مشکلات گوارشی که در نتیجه استرس شکل می گیرند، کمک می کند.
جو دوسر
با این مواد غذایی به جنگ استرس بروید
مصرف جو دوسر در وعده غذایی صبحانه می تواند روز بهتری را برای شما شکل دهد و از آرامش و انرژی روانی و جسمی بیشتر برخوردار شوید. کربوهیدارت های موجود در جو دوسر می تواند به بهبود خلق و خو کمک کنند زیرا ترشح هورمون سروتونین در مغز را تحریک می کنند. از آنجایی که جو دوسر به آرامی گوارش می شود، مشاهده آثار آن می تواند اندکی زمانبر باشد، اما از دوام بیشتری برخوردار خواهند بود.
غذاهای تخمیر شده
با این مواد غذایی به جنگ استرس بروید
یکی از رازهای بهبود سلامت روانی مراقبت از روده است. باکتری های روده نقش تاثیرگذاری در سلامت کلی بدن دارند. حضور باکتری های بد بسیار زیاد در روده بر سلامت روان شما تاثیرگذار خواهد بود. غذاهای تخمیر شده حاوی باکتری های مفید بسیاری هستند که تاثیر مستقیمن بر شیمی مغز دارند و به ارسال منظم سیگنال های مغزی که خلق و خو را بهبود می بخشند، کمک می کنند. به عنوان مثال، در بسیاری از غذاهای تخمیر شده باکتری Lactobacillus rhamnosus وجود دارد. این باکتری میزان کورتیزول را کاهش می دهد که از جمله هورمون های استرس محسوب می شود. از جمله مواد غذایی تخمیر شده می توان به ماست طبیعی، کفیر، ترشی و کیمچی اشاره کرد.
  :: منبع : حوزه/گرد آوری تبیان بوشهر گروه تغذیه
 دفعات نمایش : 0  تعداد نظرات : 0
Bushehr-Tebyan, Tebyan, بوشهر تبیان, تبیان, Cultural, فرهنگی, information Technology, تکنولوژي اطلاعات, religion, دین واندیشه, science, دانش, social, اجتماعی, Sport, ورزشی, library, کتابخانه, nurture, تغذیه, Download, دانلود, نوا و نما, Media, TEBYAN, بوشهر, استان بوشهر, ISP, Internet, اینترنت رایگان, اینترانت رایگان, بوشهر تبیان, موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی بوشهر تبیان, Institute cultural and knowledge clays ,سایت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی بوشهر تبیان | WWW.BUSHEHR-TEBYAN.IR | Institute cultural and knowledge clays Bushehr Tebyan , Bushehrtebyan, Tebyan, استان بوشهر, تبیان, بوشهر, سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر, BUSHEHR

::  نظرات شما در مورد این مطلب  ::

کاربران گرامی؛
نظرات ارسالی شما پس از تایید در سایت بوشهر تبیان به نمایش در می آید.
با تشکر از شما ...


  نام:  
  آدرس ایمیل:  
  شهر:  
  وب سایت :  
  متن نظرات شما :  

نمایش ایمیل    مرا با خبر کن

 

تازه ترین مطالب سایت

 
تازه ترین مطالب تغذیه و سلامت
اجرای پیوست فرهنگی باعث کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق مهاجر پذیر صنعتی می شود
گوسفند هم از فرانسه وارد می کنیم!/اقتصاد مقاومتی در کجای برنامه های دولت قرار دارد؟
اعتراض دیری‌ها به جاده مرگ/ مسیر بوشهر - دیر بسته شد
نشست عوامل تولید مستند در امتداد فلق با معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی بوشهر
دومین نشست مدیران کل تبلیغات اسلامی استان های منطقه ای مرکز کشور در بوشهر برگزار شد
بوشهر میزبان دومین نشست منطقه ای مدیران کل تبلیغات اسلامی شش استان شد
توقیف کالاهای ترخیص شده در گمرک توسط نیروی انتظامی نادرست است
بیکاری زیبنده جوانان استان بوشهر نیست
سپاه در حفظ نظام و دفاع از ولی‌فقیه با هیچ کس تعارف ندارد
کارگروه ویژه برای رفع موانع طرح‌های آبرسانی استان بوشهر تشکیل می‌شود
۱۰ نشانه کم آب شدن بدن
نمک‌های خوراکی صنعتی غیرمجاز در بوشهر جمع‌آوری شد
این نمک ها را اصلا نخورید؛ استاندارد نیستند
۵ نوع کمردرد خطرناک که درباره آنها باید بدانید
غذاهای خوشمزه دریایی و دسرهای متنوع خرمایی در استان بوشهر
روغن‌زیتون «پوماس» از مراکز عرضه در بوشهر جمع‌آوری شد
یک وعده غذای چرب به کبد آسیب می رساند
14 نمونه از مغذی‌ترین مواد غذایی جهان
با این مواد غذایی به جنگ استرس بروید
کلمات منفی هورمون استرس را افزایش می‌دهند
کودک و نوجوان    بوشهر ما    حوادث و گوناگون   دانستنیها    ضرب المثل    دانلود    گالری تصاویر    مشاوره    دانش و فناوری
 
موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی بوشهر تبیان اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر

از سال 1384 تا کنون © کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه بوشهر تبیان می باشد . استفاده از مطالب با ذكر منبع و لینک به سایت بلامانع است.

 :: طراحی و برنامه نویسی شده توسط موسسه بوشهر تبیان