امروز : ۲۸ دي ۱۳۹۸ -  2020/01/18
 
  كاربر مهمان

 
مشاوره رایگان

 

ورود به سایت عضویت در سایت
جستجوی پیشرفته
 :: دین و اندیشه    اجتماعی    فرهنگی و هنری   ورزشی    سیاسی و اقتصادی    تغذیه و سلامت    دانش و فناوری    مشاوره    اداره کل    کتابخانه    پایگاه ها ::
 

 :: فهرست تغذیه و سلامت

آشپزی ( آشپزی اینترنتی )
خواص گیاهان
بیماریها
دارو و درمان
سلامت روح و روان
تغذیه و سلامتی
توصیه های پزشکی
بهداشت فردی و عمومی

سلامت جامعه
خواص خوراکی ها
مواد مغذی مورد نیاز بدن
از دیدگاه اسلام
کمک های اولیه
تغذیه کودک
نکته ها
انواع رژیم های درمانی
سایر ( خبرها و مقالات )
  صـرفـاً جـهـت اطـلاع !!!
سرقت از بیت المال
رژیم آنلاین
مشاور
معارفی از 30 جزء قرآن کریم

 :: گلشن راز

BUSHEHR-TEBYAN.IR شهید نود ساله ای از بزرگان کوفه واز قاریان قرآن که بدست عبیدالله در کوفه کشته شد چه نام داشت؟ ...

 :: وضعیت سایت

 تعداد مطالب : 55488
 تعداد نظرات : 496
 مجموع کاربران : 1445
  افراد آنلاين : 15
 تعداد بازدیدکنندگان
 
تاریخ مطلب:   ۱۰ مهر ، ۱۳۹۲ 08 : 4
  :: 02 Oct , 13 | 4:08 am
راهنمایی برای مصرف مواد غذایی در پاییز
Bushehr-Tebyan.IR
هوا سردتر می شود، اما انتخاب های غذایی شما می تواند حرارت را بالا ببرد! با تهیه لیست پاییزی زیر می توانید از خوردن در این فصل لذت بیشتری ببرید.
▪ سیب: ترش یا شیرین، خام یا بصورت پخته شده دلپذیر است. حتماً سیب را با پوست بخورید زیرا دارای ماده اییست که برای قلب مفید است.
ارزش غذایی سیب: مملو از آنتی اکسیدان ها - هر سیب دارای ۴ گرم فیبر مخصوص رژیم غذایی است.
▪ خرما: که محبوب مردم خاورمیانه است هم می توان بصورت ملایم آن را پخت یا قطعه قطعه در دسر استفاده کرد و داخلش را با گردو یا بادام و پنیر خامه ای پر کرد.
ارزش غذایی: بسیار کم چرب، منبع خوبی از فیبر - منبع خوب پتاسیم
▪ گریپ فوروت: مقدار ترش بودن گریپ فوروت، تقابل خاصی را در برابر دیگر میوه ها برای آن ایجاد کرده. آن را در کنار سبزی خوردن، همراه با آووکادو و میگو مصرف کنید یا از یک لیوان آب گریپ فوروت مملو از آنتی اکسیدان لذت ببرید.
ارزش غذایی: بیش از ۷۵ درصد مقدار مورد نیاز ویتامین C روزانه شما را دارد - منبع خوبی برای لیکوپن (دانه قرمزی که در این میوه و گوجه فرنگی موجود است و برای جلوگیری از سرطان مفید است) - دارای ماده پکتین است که کلسترول را پایین می آورد.
▪ کیوی: از این میوه برای افزودن طعمی فصلی به غذاهای خود استفاده کنید و یا همراه با توت فرنگی، طالبی یا پرتقال بخورید. مصرف آن با آناناس نوعی مزه تند ترش می آفریند.
ارزش غذایی: ویتامین C بیشتر از پرتقال دارد - منبع خوبی از پتاسیم و مس
▪ گلابی: حالت دانه دانه ریز داخل گلابی و آبدار بودنش، میوه خوش طعمی از آن ساخته است. مصرف آن بصورت پخته و آب پز توصیه می شود.
ارزش غذایی: منبع خوب ویتامین C و مس - هر عدد گلابی دارای ۴ گرم فیبر است.
▪ نارنگی: این میوه مرکب کوچک و خوش طعم بسیار برای طراوت غذاهای پاییزی مناسب است. ترکیب مناسب همراه با نارنگی می تواند بادام، خرما و عسل باشد. به آن سرکه اضافه کنید و یک چاشنی بسیار خوش طعم در انتظار شماست.
ارزش غذایی: منبع ویتامین C منبع بتا کاروتن
▪ انار: این میوه نسبتاً ترش درون خود منبع بزرگی از آنتی اکسیدان ها را دارد. انار دارای ویتامین C و اسید فولیک می باشد.
▪ کلم بروکسل: اگر این سبزی را درست آماده کنید، طعم بسیار خوبی دارد. کمی مزه اش تلخ است پس باید آن را همراه با سس دلخواه خود مصرف کنید.
ارزش غذایی: نیم فنجان از آن ویتامین K روزانه شما را تامین میکند اسید فولیک زیاد دارد - منبع آهن است.
▪ گل کلم: بصورت بخارپز طعم و عطر خوبی دارد اما می توانید آن را در پوره سیب زمینی یا داخل سوپ بریزید.
ارزش غذایی: موادی جهت جلوگیری از سرطان دارد - پایین اورنده کلسترول - منبع خوبی از ویتامینC
▪ کدو مسما: برخلاف نوع تابستانی اش مزه شیرین تری دارد و چون پوسته ضخیمی دارد می توان آن را برای ماه ها نگهداری کرد. در کنار چاشنی های فصل سرد مثل دارچین و زنجبیل طعم بهتری دارد.
ارزش غذایی: دارای امگا۳ زیادی است - منبع ویتامین A است.
▪ کدو تنبل: مصرف آن بیشتر از فانوس شبهای هالووین است! طعم شیرین آن برای انواع شیرین پای، کیک و پودینگ مناسب است. دارای پتاسیم زیادی است، یک وعده آن ۲۰ درصد از فیبر مورد نیازتان را برطرف می کند و منبع خوبی از ویتامین B است.
▪ شلغم: جزو ریشه سبزیجات است و ملایم و مطبوع می باشد و جانشین تربچه و کلم می شود. برای طعم دادن به آن از رازیانه، خرده نان و شکر قهوه ای استفاده کنید. منبع ویتامین C است، برگ شلغم منبع عالی از ویتامین A, K و اسید فولیک است.
▪ زردک: که می توان از آن در برنج و پوره سیب زمینی استفاده کرد و دارای پتاسیم و فیبر است.
  :: منبع : حوزه/گرد آوری تبیان بوشهر گروه تغذیه
 دفعات نمایش : 159  تعداد نظرات : 0
Bushehr-Tebyan, Tebyan, بوشهر تبیان, تبیان, Cultural, فرهنگی, information Technology, تکنولوژي اطلاعات, religion, دین واندیشه, science, دانش, social, اجتماعی, Sport, ورزشی, library, کتابخانه, nurture, تغذیه, Download, دانلود, نوا و نما, Media, TEBYAN, بوشهر, استان بوشهر, ISP, Internet, اینترنت رایگان, اینترانت رایگان, بوشهر تبیان, موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی بوشهر تبیان, Institute cultural and knowledge clays ,سایت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی بوشهر تبیان | WWW.BUSHEHR-TEBYAN.IR | Institute cultural and knowledge clays Bushehr Tebyan , Bushehrtebyan, Tebyan, استان بوشهر, تبیان, بوشهر, سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر, BUSHEHR

::  نظرات شما در مورد این مطلب  ::

کاربران گرامی؛
نظرات ارسالی شما پس از تایید در سایت بوشهر تبیان به نمایش در می آید.
با تشکر از شما ...


  نام:  
  آدرس ایمیل:  
  شهر:  
  وب سایت :  
  متن نظرات شما :  

نمایش ایمیل    مرا با خبر کن

 

تازه ترین مطالب سایت

 
تازه ترین مطالب تغذیه و سلامت
اجرای پیوست فرهنگی باعث کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق مهاجر پذیر صنعتی می شود
گوسفند هم از فرانسه وارد می کنیم!/اقتصاد مقاومتی در کجای برنامه های دولت قرار دارد؟
اعتراض دیری‌ها به جاده مرگ/ مسیر بوشهر - دیر بسته شد
نشست عوامل تولید مستند در امتداد فلق با معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی بوشهر
دومین نشست مدیران کل تبلیغات اسلامی استان های منطقه ای مرکز کشور در بوشهر برگزار شد
بوشهر میزبان دومین نشست منطقه ای مدیران کل تبلیغات اسلامی شش استان شد
توقیف کالاهای ترخیص شده در گمرک توسط نیروی انتظامی نادرست است
بیکاری زیبنده جوانان استان بوشهر نیست
سپاه در حفظ نظام و دفاع از ولی‌فقیه با هیچ کس تعارف ندارد
کارگروه ویژه برای رفع موانع طرح‌های آبرسانی استان بوشهر تشکیل می‌شود
۱۰ نشانه کم آب شدن بدن
نمک‌های خوراکی صنعتی غیرمجاز در بوشهر جمع‌آوری شد
این نمک ها را اصلا نخورید؛ استاندارد نیستند
۵ نوع کمردرد خطرناک که درباره آنها باید بدانید
غذاهای خوشمزه دریایی و دسرهای متنوع خرمایی در استان بوشهر
روغن‌زیتون «پوماس» از مراکز عرضه در بوشهر جمع‌آوری شد
یک وعده غذای چرب به کبد آسیب می رساند
14 نمونه از مغذی‌ترین مواد غذایی جهان
با این مواد غذایی به جنگ استرس بروید
کلمات منفی هورمون استرس را افزایش می‌دهند
کودک و نوجوان    بوشهر ما    حوادث و گوناگون   دانستنیها    ضرب المثل    دانلود    گالری تصاویر    مشاوره    دانش و فناوری
 
موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی بوشهر تبیان اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر

از سال 1384 تا کنون © کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه بوشهر تبیان می باشد . استفاده از مطالب با ذكر منبع و لینک به سایت بلامانع است.

 :: طراحی و برنامه نویسی شده توسط موسسه بوشهر تبیان