امروز : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ -  2019/06/20
 
  كاربر مهمان

 
مشاوره رایگان

 

ورود به سایت عضویت در سایت
جستجوی پیشرفته
 :: دین و اندیشه    اجتماعی    فرهنگی و هنری   ورزشی    سیاسی و اقتصادی    تغذیه و سلامت    دانش و فناوری    مشاوره    اداره کل    کتابخانه    پایگاه ها ::
 

 :: فهرست تغذیه و سلامت

آشپزی ( آشپزی اینترنتی )
خواص گیاهان
بیماریها
دارو و درمان
سلامت روح و روان
تغذیه و سلامتی
توصیه های پزشکی
بهداشت فردی و عمومی

سلامت جامعه
خواص خوراکی ها
مواد مغذی مورد نیاز بدن
از دیدگاه اسلام
کمک های اولیه
تغذیه کودک
نکته ها
انواع رژیم های درمانی
سایر ( خبرها و مقالات )
  صـرفـاً جـهـت اطـلاع !!!
سرقت از بیت المال
رژیم آنلاین
مشاور
معارفی از 30 جزء قرآن کریم

 :: گلشن راز

BUSHEHR-TEBYAN.IR شهید نود ساله ای از بزرگان کوفه واز قاریان قرآن که بدست عبیدالله در کوفه کشته شد چه نام داشت؟ ...

 :: وضعیت سایت

 تعداد مطالب : 55488
 تعداد نظرات : 496
 مجموع کاربران : 1445
  افراد آنلاين : 5
 تعداد بازدیدکنندگان
 
تاریخ مطلب:   ۰۹ شهريور ، ۱۳۹۲ 10 : 11
  :: 31 Aug , 13 | 11:10 am
 مواد غذایی مغذی که باعث افزایش تمرکز می شود
Bushehr-Tebyan.IR
مجموعه: تغذیه سالم
بدون ترديد هرچه سن ما افزايش پيدا مي‌كند بدنمان ناگزير پير و كهنه می‌شود اما خبر خوب اين است كه اگر رژيم غذایی خود را صحيح و براساس غذاهایی انتخاب كنيد كه هوش را تقويت می ‌كنند، می ‌توانيد حتی در سنين بالاتر نيز از سلامت مغزی مطلوبی بهره‌مند باشيد.
مواد غذایی مفید برای افزایش تمرکز, روشهای افزایش تمرکز
جنسینگ ، ماهی ، کافئین
در بين مواد غذايی مختلف و مكمل‌های گوناگون، گروهي از خوردنی‌ها هستند كه می تواند تمركز شما را بالا ببرند، توجه ‌تان را افزايش دهند و ضمن تقويت ساير عملكردها مغزی به تقويت قدرت حافظه نيز كمک كنند.
مواد غذایی, روشهای افزایش تمرکز
کافئین باعث افزایش هشیاری می شود
هیچ ماده غذایی نمی تواند باعث افزایش هوش شود . کافئین از جمله مواد غذایی است که باعث افزایش انرژی ،هشیاری و تمرکز می شود .مواد موجود در قهوه ، شکلات ها و نوشابه های انرژی زا باعث افزایش هشیاری می شود ، هرچند اثر آنها کوتاه مدت می شود .اما مصرف بیش از حد آن باعث عصبی شدن و ایجاد اضطراب می شود .
مواد غذایی, روشهای افزایش تمرکز
شکر
گلوکز به عنوان سوخت مغز مطرح است . سوخت و ساز بدن از کربوهیدرات ها و مواد قندی تامین می شود . نوشیدن یک لیوان نوشیدنی شیرین باعث افزایش حافظه کوتاه مدت می شود . با این حال باید توجه داشت که مصرف بیش از حد نوشیدنی های شیرین می تواند باعث اختلال در حافظه شود .
مواد غذایی, روشهای افزایش تمرکز
خوردن صبحانه ، سوخت مغزی را تامین می کند
آیا از خوردن صبحانه فرار می کنید ؟ پژوهش های انجام شده نشان می دهد که خوردن صبحانه باعث افزایش حافظه کوتاه مدت و میزان توجه می شود . دانش آموزانی که صبحانه می خورند در کلاس عملکرد بهتری به نسبت به دانش آموزانی که صبحانه نمی خورند از خود نشان می دهند .
محققان برخی از انواع مواد غذایی را که باعث افزایش سخت مغز می شود را چنین برشمردند : غلات حاوی فیبر ، مواد لبنی و میوه ها .
باید توجه داشته باشید که نباید در خوردن صبحانه زیاده روی کرد زیرا پرخوری در صبحانه می تواند باعث کاهش تمرکز شود .
مواد غذایی, روشهای افزایش تمرکز
ماهی ، بهترین ماده مغذی برای مغز
ماهی یک منبع غنی و سرشار از پروتدین است . ماهی سرشار از اسید چرب امگا 3 است ، مصرف ماهی برای رشد و تکامل مغز ضروری است .
چربی موجود در ماهی ، انرژی مغز را تامین می کند .رژیم غذایی که سرشار از امگا سه باشد احتمال زوال عقل و سکته های مغزی را کاهش می دهد .
امگا سه نقش حیاتی در افزایش حافظه و توجه بازی می کند . توصیه می شود برای سلامت مغز و قلب هفته ای دوبار ماهی مصرف کنید .
مواد غذایی, روشهای افزایش تمرکز
اضافه کردن روزانه مقدار ثابتی آجیل و شکلات به رژیم غذایی
شكلات تلخ خواص آنتی اكسيدانی فوق العاده‌ای دارد و حاوی محرك‌های طبيعی مثل كافئين است كه می‌تواند تمركز و قدرت توجه را بالا ببرد.
آجیل منبع سرشاری از ویتامین E است .مصرف روزانه آجیل باعث کاهش افت فرایندهای شناختی می شود و در نهایت باعث افزایش تمرکز می شود .
مواد غذایی, روشهای افزایش تمرکز
افزودن آواكادوو غلات سبوس دار
افزودن آواكادوو و غلات سبوس دار به رژيم غذايی خود را نيز فراموش نكنيد. هر عضوی در بدن به جريان خون وابسته است و قلب و مغز به عنوان دو عضو اصلی بدن از اين جنبه بيشتر حائز اهميت هستند.
غلات سبوس دار مانند ذرت ، گندم منبع غنی از فیبر و ویتامین E است که به افزایش میزان حافظه و هشیاری کمک شایانی می کند .مصرف رژيم غذايی حاوی غلات سبوس دار و ميوه‌ها از جمله آووكادو خطر ابتلا به بيماريهای قلبی – عروقی و كلسترول بد را كاهش می ‌دهد كه نتيجه آن بهبود جريان خون و در نهايت بهبود عملكرد سلولهای مغزی است. آواكادوو هرچند چربی دارد اما چربی آن مفيد بود و به جريان سالم خون كمک می ‌كند.
آواکادوو حاوی چربی اشباع نشده است که منجر به ایجاد جریان خون سالم می شود .
مواد غذایی, روشهای افزایش تمرکز
زغال اخته سرشار از مواد مغذی
زغال اخته نيز يک سوپر ماده مغذی برای مغز محسوب می ‌شود چون از اين عضو در برابر فشار اكسيديته محافظت كرده و در نتيجه مشكلات مغزی ناشي از افزايش سن مثل آلزايمر و زوال عقل را تا حد زيادی كاهش ميی دهد. اين ميوه ظرفيت‌های يادگيری و مهارت‌های حركتی را افزايش می ‌دهد.
مزایای رژیم غذایی سالم
اگر رژیم غذایی شما حاوی مواد غذایی مغذی نباشد ، توانایی برای تمرکز کاهش می یابد .خوردن بیش از حد یا کم می تواند بر روی توانایی تمرکز تاثیر بگذارد .یک رژیم غذایی متعادل می تواند توانایی هشیاری و تمرکز را افزایش دهد .
مواد غذایی, روشهای افزایش تمرکز
ویتامین ها ، مواد معدنی و مکمل ها
نقش مكمل‌ها و ويتامين‌ها و مواد معدنی را نيز نبايد ناديده گرفت. اين منابع سرشار از ويتامين‌های ب، ث، ای، بتاكاروتن و منيزيم هستند كه همگی مكمل‌های قوی برای تقويت مغز هستند. اما با اين حال متخصصان تاكيد دارند كه برای احتياط بيشتر مصرف اين مكمل‌ها و ويتامين‌ها بايد حتما با مشورت و تحت نظارت پزشکی متخصص صورت گيرد.
  :: منبع : حوزه/گرد آوری تبیان بوشهر گروه تغذیه
 دفعات نمایش : 64  تعداد نظرات : 0
Bushehr-Tebyan, Tebyan, بوشهر تبیان, تبیان, Cultural, فرهنگی, information Technology, تکنولوژي اطلاعات, religion, دین واندیشه, science, دانش, social, اجتماعی, Sport, ورزشی, library, کتابخانه, nurture, تغذیه, Download, دانلود, نوا و نما, Media, TEBYAN, بوشهر, استان بوشهر, ISP, Internet, اینترنت رایگان, اینترانت رایگان, بوشهر تبیان, موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی بوشهر تبیان, Institute cultural and knowledge clays ,سایت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی بوشهر تبیان | WWW.BUSHEHR-TEBYAN.IR | Institute cultural and knowledge clays Bushehr Tebyan , Bushehrtebyan, Tebyan, استان بوشهر, تبیان, بوشهر, سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر, BUSHEHR

::  نظرات شما در مورد این مطلب  ::

کاربران گرامی؛
نظرات ارسالی شما پس از تایید در سایت بوشهر تبیان به نمایش در می آید.
با تشکر از شما ...


  نام:  
  آدرس ایمیل:  
  شهر:  
  وب سایت :  
  متن نظرات شما :  

نمایش ایمیل    مرا با خبر کن

 

تازه ترین مطالب سایت

 
تازه ترین مطالب تغذیه و سلامت
اجرای پیوست فرهنگی باعث کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق مهاجر پذیر صنعتی می شود
گوسفند هم از فرانسه وارد می کنیم!/اقتصاد مقاومتی در کجای برنامه های دولت قرار دارد؟
اعتراض دیری‌ها به جاده مرگ/ مسیر بوشهر - دیر بسته شد
نشست عوامل تولید مستند در امتداد فلق با معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی بوشهر
دومین نشست مدیران کل تبلیغات اسلامی استان های منطقه ای مرکز کشور در بوشهر برگزار شد
بوشهر میزبان دومین نشست منطقه ای مدیران کل تبلیغات اسلامی شش استان شد
توقیف کالاهای ترخیص شده در گمرک توسط نیروی انتظامی نادرست است
بیکاری زیبنده جوانان استان بوشهر نیست
سپاه در حفظ نظام و دفاع از ولی‌فقیه با هیچ کس تعارف ندارد
کارگروه ویژه برای رفع موانع طرح‌های آبرسانی استان بوشهر تشکیل می‌شود
۱۰ نشانه کم آب شدن بدن
نمک‌های خوراکی صنعتی غیرمجاز در بوشهر جمع‌آوری شد
این نمک ها را اصلا نخورید؛ استاندارد نیستند
۵ نوع کمردرد خطرناک که درباره آنها باید بدانید
غذاهای خوشمزه دریایی و دسرهای متنوع خرمایی در استان بوشهر
روغن‌زیتون «پوماس» از مراکز عرضه در بوشهر جمع‌آوری شد
یک وعده غذای چرب به کبد آسیب می رساند
14 نمونه از مغذی‌ترین مواد غذایی جهان
با این مواد غذایی به جنگ استرس بروید
کلمات منفی هورمون استرس را افزایش می‌دهند
کودک و نوجوان    بوشهر ما    حوادث و گوناگون   دانستنیها    ضرب المثل    دانلود    گالری تصاویر    مشاوره    دانش و فناوری
 
موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی بوشهر تبیان اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر

از سال 1384 تا کنون © کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه بوشهر تبیان می باشد . استفاده از مطالب با ذكر منبع و لینک به سایت بلامانع است.

 :: طراحی و برنامه نویسی شده توسط موسسه بوشهر تبیان