امروز : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ -  2020/08/03
 
  كاربر مهمان

 
مشاوره رایگان

 

ورود به سایت عضویت در سایت
جستجوی پیشرفته
 :: دین و اندیشه    اجتماعی    فرهنگی و هنری   ورزشی    سیاسی و اقتصادی    تغذیه و سلامت    دانش و فناوری    مشاوره    اداره کل    کتابخانه    پایگاه ها ::
 

 :: فهرست تغذیه و سلامت

آشپزی ( آشپزی اینترنتی )
خواص گیاهان
بیماریها
دارو و درمان
سلامت روح و روان
تغذیه و سلامتی
توصیه های پزشکی
بهداشت فردی و عمومی

سلامت جامعه
خواص خوراکی ها
مواد مغذی مورد نیاز بدن
از دیدگاه اسلام
کمک های اولیه
تغذیه کودک
نکته ها
انواع رژیم های درمانی
سایر ( خبرها و مقالات )
  صـرفـاً جـهـت اطـلاع !!!
سرقت از بیت المال
رژیم آنلاین
مشاور
معارفی از 30 جزء قرآن کریم

 :: گلشن راز

BUSHEHR-TEBYAN.IR شهید نود ساله ای از بزرگان کوفه واز قاریان قرآن که بدست عبیدالله در کوفه کشته شد چه نام داشت؟ ...

 :: وضعیت سایت

 تعداد مطالب : 55488
 تعداد نظرات : 496
 مجموع کاربران : 1445
  افراد آنلاين : 36
 تعداد بازدیدکنندگان
 
تاریخ مطلب:   ۱۵ مهر ، ۱۳۹۱ 38 : 8
  :: 06 Oct , 12 | 8:38 am
همه تاثیرات مثبت و منفی قهوه بر سلامت
Bushehr-Tebyan.IR
برترین ها: قطعا درباره برخی عوارض جانبی قهوه شنیده‌اید اما با وجود این تبلیغات منفی باید بدانید كه قهوه از جهاتی برای تندرستی مفید است. وقتی پای قهوه به میان می‌آید، انبوهی از مطالعات و بررسی‌ها تایید می‌كند كه نوشیدن قهوه به‌طور مرتب در بین افراد سالم- در حد 2 تا 3 فنجان در روز- در مقایسه با افرادی كه كمتر و حتی اصلا قهوه نمی‌نوشند، نتایج مثبت گوناگونی برای سلامت در پی دارد.
دوپینگ قبل از ورزش
1- افزایش كارایی هنگام ورزش: پژوهش‌ها حاكی از این است كه كافئین بر افزایش كارایی در ورزش تاثیرگذار است. كافئین می‌تواند عملكرد استقامتی بدن انسان در ورزش‌هایی مانند دو، شنا و دوچرخه‌سواری را تقویت كند. همچنین می‌تواند به بازیابی توان شما پس از انجام تمرینات كمك كند. زمان مطلوب برای مصرف كافئین 30 تا 60 دقیقه پیش از شروع ورزش است، با اینكه گاهی افزایش كارایی در همان 15 دقیقه اول آشكار می‌‌شود. به یاد داشته باشید كه كافئین از میزان كم به متوسط مؤثر واقع می‌‌شود (حدود 3 تا 6 میلی‌گرم كافئین به ازای هر كیلوگرم وزن بدن) و فواید بیشتری در میزان‌ بالا (9 میلی‌گرم به ازای هر كیلوگرم) فراهم نمی‌كند.
جانتان را نجات دهید
2- جلوگیری از ابتلا به سرطان: قهوه برشته شده تیره به داشتن انواع آنتی‌اكسیدان‌ها شهرت زیادی دارد. برای فهم منبع و مكانیسم این خاصیت، بررسی‌ای برای مشاهده ماهیت شیمیایی قهوه برشته شده نسبت به خواص آنتی‌اكسیدانی آن انجام گرفت كه در آن اجزای شیمیایی‌ای كه از دانه‌های قهوه برشته شده در درجه حرارت بالا گرفته شده است، تجزیه و تعیین كیفیت شدند. این نتایج نشان داد كه در قهوه برشته، تركیباتی به نام فرآورده‌های واكنشی میلارد (MRPs) هست که مقدار زیادی خواص آنتی‌اكسیدانی دارد. آنتی‌اكسیدان‌ها به سلول‌ها كمك می‌كند تا از رادیكال‌های آزاد و فشار عمل اكسیداسیون‌كه می‌تواند به جلوگیری از سرطان كمك كند، محافظت كند.
اگر گوشت قرمز زیاد می‌خورید...
3-كاهش خطر بیماری نقرس: پژوهشی تازه نشان داده است كه مصرف طولانی‌مدت قهوه با كاهش خطر بیماری نقرس در مردان و زنان در ارتباط است. این كاهش خطر قابل توجه در این بررسی، در افرادی كه بیش از 4 فنجان قهوه در روز مصرف می‌كنند، مشاهده شده است. نقرس كه با ورم شدید مفاصل و درد شدید همراه است، از گذشته بیماری شایعی در بین مردان بوده، اما اخیرا در میان زنان هم افزایش موارد ابتلا گزارش شده است. بیشتر پژوهش‌ها در مورد پیشگیری و درمان نقرس روی مردان متمركز بوده اما در بررسی‌ای كه در سال 2007 انجام گرفت، آشكار شد كه مصرف مداوم قهوه به‌طور قابل توجهی با كاهش شیوع بیماری نقرس در بین مردان ارتباط دارد. با این حال، این پژوهش جدید بیانگر این مسئله است كه زنانی كه حتی در روز یك فنجان قهوه می‌نوشند می‌توانند خطر ابتلا به نقرس را تا 22درصد كاهش دهند.
سپر محافظ برای قلب شما
4- كاهش خطر انسداد شریان‌های قلب: در صورتی كه نوشیدن قهوه عادت روزانه شما شده، ممكن است در طولانی‌مدت از تاثیرات آن روی سلامت قلب خود شگفت‌زده شوید. بررسی تازه‌ای كه نتایج آن در نشریه انجمن قلب ایالات‌متحده منتشر شده نشان داده كه شاید مصرف بیش از اندازه چای و مصرف متعادل قهوه به دلیل انسداد رگ‌های قلب با كاهش میزان مرگ‌ومیر رابطه مستقیم داشته باشد. در قهوه‌خورهایی كه 2 تا 3 فنجان قهوه در روز می‌نوشند نسبت به كسانی كه كمتر از یك فنجان از آن در روز می‌نوشند، خطر مرگ‌و‌میر بر اثر بیماری‌های قلبی 21 درصد كاهش می‌یابد.
چرا باید قبل از ظهر قهوه بخورید؟
5- كاهش خطر ابتلا به دیابت: نوشیدن قهوه خطر ابتلا به دیابت را كاهش می‌دهد. اما وقتی پای مزیت‌های سلامت قهوه به میان می‌آید، زمان نوشیدن آن هم اهمیت زیادی پیدا می‌كند. طی مطالعه‌ای در برزیل، حدود 70 هزار زن كه دیابت نداشتند مورد بررسی قرار گرفتند، آنهایی كه پیش از ظهر بیش از یك فنجان قهوه می‌نوشیدند، 34 درصد كمتر از كسانی كه اصلا قهوه نمی‌خوردند مبتلا به دیابت نوع 2 شده بودند. زنانی كه حداقل 3فنجان قهوه در روز می‌نوشیدند در مقایسه با زنانی كه هرگز قهوه نمی‌خوردند، 27 درصد كمتر دچار این بیماری می‌شدند. با وجود این، وقتی پژوهشگران این اطلاعات را دقیق‌تر مورد بررسی قرار دادند، دریافتند كه زمان‌بندی خاص در مصرف قهوه فاكتوری است كه رابطه مستقیمی با تاثیر محافظتی آن دارد.
در آن دسته از زنانی كه بیش از یك فنجان قهوه پیش از وقت ناهار می‌نوشند (در مقایسه با زنانی كه پیش از این موقع روز قهوه نمی‌نوشند) خطر دیابت نوع 2 تا 34درصد كاهش می‌یابد.
و اما تاثیرات منفی قهوه
باردار‌ها نباید قهوه بخورند
حالا كه محاسن قهوه را خواندید بهتر است درباره مضرات آن هم بدانید. مثلا ممكن است برای افرادی كه به‌طور مداوم یا بیش از اندازه قهوه مصرف می‌كنند به دلیل ترش كردن بامقدار كافئین موجود در قهوه مشكلات جدی‌ای به‌وجود آید. این مشكلات عمده عبارتند از: برگشت اسید، سوزش قلب، بی‌خوابی، تپش قلب یا حساسیت به كافئین. برای كسانی كه از بیماری میگرن رنج می‌برند، قهوه كافئین‌دار ممكن است تاثیرات منفی‌ای داشته باشد. برای این افراد مصرف بیش از 2 فنجان قهوه در روز ممكن است سبب تشدید سردرد شود، در حالی كه میزان كم آن می‌تواند درد را تسكین دهد. به‌نظر می‌رسد نوشیدنی‌های انرژی‌زای كافئین‌دار سالم هستند اما به خانم‌های باردار توصیه می‌شود مصرف قهوه را كنترل كنند.
در نهایت پژوهش‌های جدید بیانگر این است كه قهوه باعث مشكل‌تر شدن دوران بارداری و زایمان می‌شود. پس اگر قصد بارداری دارید، كار عاقلانه این است كه قهوه خوردن را برای مدتی ترك كنید.
  :: منبع : حوزه/گرد آوری تبیان بوشهر گروه تغذیه
 دفعات نمایش : 89  تعداد نظرات : 0
Bushehr-Tebyan, Tebyan, بوشهر تبیان, تبیان, Cultural, فرهنگی, information Technology, تکنولوژي اطلاعات, religion, دین واندیشه, science, دانش, social, اجتماعی, Sport, ورزشی, library, کتابخانه, nurture, تغذیه, Download, دانلود, نوا و نما, Media, TEBYAN, بوشهر, استان بوشهر, ISP, Internet, اینترنت رایگان, اینترانت رایگان, بوشهر تبیان, موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی بوشهر تبیان, Institute cultural and knowledge clays ,سایت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی بوشهر تبیان | WWW.BUSHEHR-TEBYAN.IR | Institute cultural and knowledge clays Bushehr Tebyan , Bushehrtebyan, Tebyan, استان بوشهر, تبیان, بوشهر, سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر, BUSHEHR

::  نظرات شما در مورد این مطلب  ::

کاربران گرامی؛
نظرات ارسالی شما پس از تایید در سایت بوشهر تبیان به نمایش در می آید.
با تشکر از شما ...


  نام:  
  آدرس ایمیل:  
  شهر:  
  وب سایت :  
  متن نظرات شما :  

نمایش ایمیل    مرا با خبر کن

 

تازه ترین مطالب سایت

 
تازه ترین مطالب تغذیه و سلامت
اجرای پیوست فرهنگی باعث کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق مهاجر پذیر صنعتی می شود
گوسفند هم از فرانسه وارد می کنیم!/اقتصاد مقاومتی در کجای برنامه های دولت قرار دارد؟
اعتراض دیری‌ها به جاده مرگ/ مسیر بوشهر - دیر بسته شد
نشست عوامل تولید مستند در امتداد فلق با معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی بوشهر
دومین نشست مدیران کل تبلیغات اسلامی استان های منطقه ای مرکز کشور در بوشهر برگزار شد
بوشهر میزبان دومین نشست منطقه ای مدیران کل تبلیغات اسلامی شش استان شد
توقیف کالاهای ترخیص شده در گمرک توسط نیروی انتظامی نادرست است
بیکاری زیبنده جوانان استان بوشهر نیست
سپاه در حفظ نظام و دفاع از ولی‌فقیه با هیچ کس تعارف ندارد
کارگروه ویژه برای رفع موانع طرح‌های آبرسانی استان بوشهر تشکیل می‌شود
۱۰ نشانه کم آب شدن بدن
نمک‌های خوراکی صنعتی غیرمجاز در بوشهر جمع‌آوری شد
این نمک ها را اصلا نخورید؛ استاندارد نیستند
۵ نوع کمردرد خطرناک که درباره آنها باید بدانید
غذاهای خوشمزه دریایی و دسرهای متنوع خرمایی در استان بوشهر
روغن‌زیتون «پوماس» از مراکز عرضه در بوشهر جمع‌آوری شد
یک وعده غذای چرب به کبد آسیب می رساند
14 نمونه از مغذی‌ترین مواد غذایی جهان
با این مواد غذایی به جنگ استرس بروید
کلمات منفی هورمون استرس را افزایش می‌دهند
کودک و نوجوان    بوشهر ما    حوادث و گوناگون   دانستنیها    ضرب المثل    دانلود    گالری تصاویر    مشاوره    دانش و فناوری
 
موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی بوشهر تبیان اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر

از سال 1384 تا کنون © کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه بوشهر تبیان می باشد . استفاده از مطالب با ذكر منبع و لینک به سایت بلامانع است.

 :: طراحی و برنامه نویسی شده توسط موسسه بوشهر تبیان