امروز : ۲۸ دي ۱۳۹۸ -  2020/01/18
 
  كاربر مهمان

 
مشاوره رایگان

 

ورود به سایت عضویت در سایت
جستجوی پیشرفته
 :: دین و اندیشه    اجتماعی    فرهنگی و هنری   ورزشی    سیاسی و اقتصادی    تغذیه و سلامت    دانش و فناوری    مشاوره    اداره کل    کتابخانه    پایگاه ها ::
 

 :: فهرست تغذیه و سلامت

آشپزی ( آشپزی اینترنتی )
خواص گیاهان
بیماریها
دارو و درمان
سلامت روح و روان
تغذیه و سلامتی
توصیه های پزشکی
بهداشت فردی و عمومی

سلامت جامعه
خواص خوراکی ها
مواد مغذی مورد نیاز بدن
از دیدگاه اسلام
کمک های اولیه
تغذیه کودک
نکته ها
انواع رژیم های درمانی
سایر ( خبرها و مقالات )
  صـرفـاً جـهـت اطـلاع !!!
سرقت از بیت المال
رژیم آنلاین
مشاور
معارفی از 30 جزء قرآن کریم

 :: گلشن راز

BUSHEHR-TEBYAN.IR شهید نود ساله ای از بزرگان کوفه واز قاریان قرآن که بدست عبیدالله در کوفه کشته شد چه نام داشت؟ ...

 :: وضعیت سایت

 تعداد مطالب : 55488
 تعداد نظرات : 496
 مجموع کاربران : 1445
  افراد آنلاين : 21
 تعداد بازدیدکنندگان
 
تاریخ مطلب:   ۰۳ مرداد ، ۱۳۹۰ 42 : 5
  :: 25 Jul , 11 | 5:42 am
بهترين و بدترين خوراكي‌ها براي كودكان
Bushehr-Tebyan.IR
راضي كردن بچه‌ها به خوردن غذاهاي سالم اصلا‌ كار آساني نيست. حتي زماني كه شما با كلي وقت گذاشتن سعي مي‌كنيد غذايي سالم، كم‌چرب و پر از سبزي براي آن‌ها تهيه كنيد، هيچ تضميني وجود ندارد كه آن‌ها اين غذا را بخورند اما در هر صورت شما نمي‌توانيد خوردن غذاهاي چاق‌كننده را براي فرزندتان ممنوع كنيد. پس بايد حواس‌تان باشد كه تعداد آن‌ها را كمتر كنيد. اين 8 غذا از جمله بدترين دشمنان كودك شما هستند كه بهتر است در مورد آن‌ها بيشتر حواس‌تان را جمع كنيد.

بدتريـن‌ها

چيپس
سيب‌زميني سرخ كرده و چيپس منبع سرشار چربي و دشمن تناسب اندام كوچولوهاست. متاسفانه علاقه بچه‌ها به اين غذا هم اصلا كم نيست. در مورد اين غذا بايد دقت كنيد كه تعداد دفعات مصرف را براي كودك‌تان به حداقل برسانيد. همچنين بهتر است از چيپس‌هاي تنوري به جاي انواع سرخ شده استفاده كنيد.

شيريني‌ها
نيازي به گفتن نيست كه شيريني‌هايي كه از بيرون تهيه مي‌كنيد، مملو از چربي و شكر فراوان هستند. در اين مورد هم علاوه بر اين‌كه بايد سعي كنيد كمتر اين خوراكي‌ها را خريداري كنيد، مي‌توانيد نوع كم‌شيرين و كم‌چرب‌تر را در منزل تهيه كرده و با انواع آماده جايگزين كنيد.

ميوه‌هاي خشك
ميوه‌هاي خشكي كه با قيمت گزاف تهيه و با وجدان آسوده به فرزند دلبندتان تعارف مي‌كنيد، در حقيقت شباهتي به ميوه تازه ندارند! اغلب آن‌ها فقط قطعه بسيار نازكي از ميوه هستند كه مقدار اندكي ويتامين در آن‌ها باقي مانده و علاوه بر آن شكر زيادي هم دارند. به جاي تهيه اين خوراكي مي‌توانيد ميوه تازه را به كودكان پيشنهاد كنيد.

نوشابه
از مضرات نوشابه هر چقدر بگوييم كم گفته‌ايم! نوشابه‌هاي گازدار، قند بسيار بالايي دارند بنابراين بسيار چاق‌كننده هستند، كافئين موجود در آن‌ها باعث بي‌قراري و اضطراب كودكان مي‌شود، مصرف آن‌ها مانع از جذب كلسيم و در نتيجه پوكي استخوان مي‌شود، مصرف زياد از حد آن‌ها به معده كودكان آسيب مي‌رساند و... (باز هم مي‌خواهيد بشنويد؟!)

بستني
خوردني مورد علاقه بچه‌ها در فصل تابستان؛ بستني هم به‌دليل چربي زيادي كه دارد درست همانند چيپس كودكان را چاق مي‌كند. بنابر‌اين بهتر است، خودتان دست به كار شويد و در منزل نوع كم‌چرب‌تر و سالم‌تر آن را تهيه كنيد.

آبميوه‌هاي آماده
هر چند ممكن است فكر كنيد آبميوه‌هاي آماده و بسته‌بندي شده انتخاب مناسبي براي رفع عطش كودكان در روزهاي گرم هستند اما اين طور نيست. در تهيه اين مواد تنها درصد اندكي ميوه طبيعي استفاده شده و ضمنا ميزان قند موجود در آن‌ها نيز بسيار بالاست. قند موجود در آبميوه‌هاي صنعتي ميناي دندان را از بين مي‌برد و مي‌تواند باعث پوسيدگي و تغيير رنگ دندان‌هاي كودك شود به‌خصوص اگر كودك شما مدت طولاني آبميوه بخورد. بنابراين فريب برچسب‌هاي «طبيعي» يا «بدون قند» را نخوريد و خودتان در منزل براي كودكان از ميوه‌هاي تازه آبميوه تهيه كنيد يا خود ميوه را به آن‌ها پيشنهاد كنيد.

مرغ سوخاري
مرغ سوخاري يا ناگت‌هاي مرغ كه معمولا با آرد نان پوشانده شده و براي سرخ شدن در روغن غوطه‌ور مي‌شوند، انتخاب بسيار نامناسبي براي كودكاني كه اضافه‌وزن دارند. اين ناگت‌ها روغن بسيار زيادي را به بدن كودك مي‌رسانند، ضمن آن‌كه اغلب اوقات سس همراه آن‌ها هم سس پرچرب و ناسالمي‌است.

هات‌داگ
هات‌داگ‌هاي معمولي پر از چربي هستند. يك هات‌داگ با اندازه نرمال چيزي حدود 13 گرم چربي وارد بدن كودك مي‌كند. علاوه بر اين‌كه مقدار نمك و نگهدارنده‌اي كه در اين غذا وجود دارد نيز بسيار بالاست. بنابر‌اين مصرف اين غذا را هم براي كودك‌‌تان بسيار محدود كنيد. اگر به‌دنبال خريد هات‌داگ هستيد نوع كم‌چرب‌تر آن را انتخاب كنيد (هات‌داگ بوقلمون چربي كمتري دارد.) براي كودكان هات‌داگ را نصف كنيد يا به تكه‌هاي كوچك‌تر تقسيم كنيد.

حالا كه با بدترين غذاها براي كودك‌تان آشنا شديد، بهترين آن‌ها را هم بشناسيد. خوشبختانه اين غذاها از ساده‌ترين و در دسترس‌ترين غذاهايي هستند كه مي‌توانيد براي فرزندتان تهيه و به لاغري او كمك كنيد


Bushehr-Tebyan.IR



بهتـرين‌ها

آب پرتقال
آب پرتقالي كه در منزل تهيه مي‌كنيد، صد درصد خالص و بدون هيچ‌گونه افزودني و مواد نگهدارنده و سرشار از ويتامين C و بهترين نوشيدني براي آغاز يك روز پر جنب و جوش كودكانه است. ويتامين C موجود در اين نوشيدني به جذب كلسيم و رشد كودكان كمك مي‌كند، استرس را در آن‌ها از بين مي‌برد و بهترين ماده خوراكي براي وقتي است كه بچه‌ها نيازمند تمركز هستند، مثلا روزهاي امتحان. همچنين فولات و پتاسيم موجود در آب‌پرتقال آن را مغذي‌تر مي‌كند.

شيركاكائو
دنياي ايده‌آل جايي است كه در آن بچه‌ها شير ساده كم‌چرب را به راحتي سر مي‌كشند! ولي در دنياي واقعي براي اين‌كه حواس بچه‌ها را از آبميوه‌هاي مصنوعي و نوشابه‌هاي گازدار پرت كنيد به شيركاكائو نياز داريد. خودتان دست به كار شويد و در منزل اين نوشيدني مورد علاقه بچه‌ها را تهيه كنيد.

طالبي
در فصل تابستان مي‌توانيد به جاي نوشيدني‌هاي مصنوعي با طالبي براي بچه‌ها فالوده درست كنيد. طالبي يكي از بهترين گزينه‌ها براي بچه‌هايي است كه با سبزي‌ها ميانه خوبي ندارند. طالبي سرشار از آنتي‌اكسيدان بتاكاروتن و ويتامين c است.

كيوي
كـــيوي‌حتـي از پرتقال هم بيشتر ويتامين c دارد. خوردن كيوي فيبر و آنتي‌اكسيدان‌هاي لازم براي شادابي و سلامت را به كودكان مي‌رساند.

تخم‌مرغ
تخم‌مرغ هم مانند گوشت منبع خوبي از پروتئين است. يك تخم مرغ آب‌پز در كنار پروتئيني كه به رشد عضلات كودك كمك مي‌كند، ويتامين D نيز دارد كه با كمك به جذب بهتر كلسيم، استخوان‌سازي را در كودك شما بهتر مي‌سازد.

گوشت بدون چربي
خب، شايد مصرف گوشت قرمز براي بزرگسالان منع شده اما براي كودكان، گوشت قرمز بدون چربي يكي از بهترين منابع براي تامين پروتئين، آهن و روي است. با چرخ‌كردن گوشت مي‌توانيد آن را در هر غذايي وارد كنيد، از پاستا و پيتزاي خانگي گرفته تا كوفته‌هاي قلقلي و همبرگر خانگي.

كلم بروكلي
بچه‌ها كلم بروكلي را خام يا نيم‌پز دوست دارند، يعني تا زماني كه رنگ آن كاملا سبز است. قطعه‌هاي كوچك كلم بروكلي مقادير بزرگي ويتامين A و C به بدن كودك مي‌رسانند. شما مي‌توانيد قطعه‌هاي ريز كلم‌بروكلي را به كودكان بدهيد تا به‌عنوان درخت در سيب‌زميني تنوري بكارند!

سيب‌زميني تنوري
به جاي سيب‌زميني سرخ شده چرب بهتر است سيب‌زميني تنوري را به بچه‌ها پيشنهاد كنيد. سيب‌زميني تنوري پر از پتاسيم و فيبر است، پختن آن به‌خصوص وقتي به پيك‌نيك رفته‌ايد براي بچه‌ها لذت‌بخش و سرگرم‌كننده است و علاوه بر آن، سيب‌زميني تنوري پايه يا ظرفي است كه مي‌توانيد روي آن خوراكي‌هاي رنگي ديگر مانند: هويج و كلم را بريزيد و به كودك‌تان تعارف كنيد.
  :: منبع : مجله اینترنتی Bartarinha.ir
 دفعات نمایش : 110  تعداد نظرات : 0
Bushehr-Tebyan, Tebyan, بوشهر تبیان, تبیان, Cultural, فرهنگی, information Technology, تکنولوژي اطلاعات, religion, دین واندیشه, science, دانش, social, اجتماعی, Sport, ورزشی, library, کتابخانه, nurture, تغذیه, Download, دانلود, نوا و نما, Media, TEBYAN, بوشهر, استان بوشهر, ISP, Internet, اینترنت رایگان, اینترانت رایگان, بوشهر تبیان, موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی بوشهر تبیان, Institute cultural and knowledge clays ,سایت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی بوشهر تبیان | WWW.BUSHEHR-TEBYAN.IR | Institute cultural and knowledge clays Bushehr Tebyan , Bushehrtebyan, Tebyan, استان بوشهر, تبیان, بوشهر, سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر, BUSHEHR

::  نظرات شما در مورد این مطلب  ::

کاربران گرامی؛
نظرات ارسالی شما پس از تایید در سایت بوشهر تبیان به نمایش در می آید.
با تشکر از شما ...


  نام:  
  آدرس ایمیل:  
  شهر:  
  وب سایت :  
  متن نظرات شما :  

نمایش ایمیل    مرا با خبر کن

 

تازه ترین مطالب سایت

 
تازه ترین مطالب تغذیه و سلامت
اجرای پیوست فرهنگی باعث کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق مهاجر پذیر صنعتی می شود
گوسفند هم از فرانسه وارد می کنیم!/اقتصاد مقاومتی در کجای برنامه های دولت قرار دارد؟
اعتراض دیری‌ها به جاده مرگ/ مسیر بوشهر - دیر بسته شد
نشست عوامل تولید مستند در امتداد فلق با معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی بوشهر
دومین نشست مدیران کل تبلیغات اسلامی استان های منطقه ای مرکز کشور در بوشهر برگزار شد
بوشهر میزبان دومین نشست منطقه ای مدیران کل تبلیغات اسلامی شش استان شد
توقیف کالاهای ترخیص شده در گمرک توسط نیروی انتظامی نادرست است
بیکاری زیبنده جوانان استان بوشهر نیست
سپاه در حفظ نظام و دفاع از ولی‌فقیه با هیچ کس تعارف ندارد
کارگروه ویژه برای رفع موانع طرح‌های آبرسانی استان بوشهر تشکیل می‌شود
۱۰ نشانه کم آب شدن بدن
نمک‌های خوراکی صنعتی غیرمجاز در بوشهر جمع‌آوری شد
این نمک ها را اصلا نخورید؛ استاندارد نیستند
۵ نوع کمردرد خطرناک که درباره آنها باید بدانید
غذاهای خوشمزه دریایی و دسرهای متنوع خرمایی در استان بوشهر
روغن‌زیتون «پوماس» از مراکز عرضه در بوشهر جمع‌آوری شد
یک وعده غذای چرب به کبد آسیب می رساند
14 نمونه از مغذی‌ترین مواد غذایی جهان
با این مواد غذایی به جنگ استرس بروید
کلمات منفی هورمون استرس را افزایش می‌دهند
کودک و نوجوان    بوشهر ما    حوادث و گوناگون   دانستنیها    ضرب المثل    دانلود    گالری تصاویر    مشاوره    دانش و فناوری
 
موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی بوشهر تبیان اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر

از سال 1384 تا کنون © کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه بوشهر تبیان می باشد . استفاده از مطالب با ذكر منبع و لینک به سایت بلامانع است.

 :: طراحی و برنامه نویسی شده توسط موسسه بوشهر تبیان