امروز : ۲۹ تير ۱۳۹۸ -  2019/07/20
 
  كاربر مهمان

 
مشاوره رایگان

 

ورود به سایت عضویت در سایت
جستجوی پیشرفته
 :: دین و اندیشه    اجتماعی    فرهنگی و هنری   ورزشی    سیاسی و اقتصادی    تغذیه و سلامت    دانش و فناوری    مشاوره    اداره کل    کتابخانه    پایگاه ها ::
 

 :: فهرست دانستنیها

فرهنگ و هنر
موفقیت
کامپیوتر و اینترنت
حیوانات و حشرات
علم و زندگی
خانه و خانواده
بهداشت

گوناگون
  صـرفـاً جـهـت اطـلاع !!!
سرقت از بیت المال
رژیم آنلاین
مشاور
معارفی از 30 جزء قرآن کریم

 :: گلشن راز

BUSHEHR-TEBYAN.IR شهید نود ساله ای از بزرگان کوفه واز قاریان قرآن که بدست عبیدالله در کوفه کشته شد چه نام داشت؟ ...

 :: وضعیت سایت

 تعداد مطالب : 55488
 تعداد نظرات : 496
 مجموع کاربران : 1445
  افراد آنلاين : 9
 تعداد بازدیدکنندگان
 
تاریخ مطلب:   ۱۰ فروردين ، ۱۳۹۴ 54 : 6
  :: 30 Mar , 15 | 6:54 am
3 میلیون تومان دارید وخودرو می‌خواهید ؟!
Bushehr-Tebyan.IR
نخندید و بخوانید
شاید خنده‌دار باشد و حتی جالب؛ شاید هم خیلی‌ها با گفتن پرسشی که در ادامه می‌خواهیم مطرح کنیم لبخند به لب بیاورند، قاه قاه بخندند یا متلکی بار کنند. اما به هر حال همین هست که هست. پرسش این است: من و ما افرادی هستیم که پول‌هایمان را روی هم گذاشته‌ایم و مجموعش شده است سه میلیون تومان!
از خودمان پرسیدیم با این پول هنگفت که حالت شرکت سهامی دارد چه کنیم؟ ایده های متنوع و گاه جذابی مطرح شد: از مسافرت گرفته تا ورود به بورس اوراق بهادار و گشت و گذار و علافی و بی خبری و مثل جنتلمن ها خرج کردن! اما هیچ کدام حائز رای اکثریت نشد. تا این که یکی از صاحبان سهام ایده ای نفسگیر مطرح کرد: خودرو می خریم و دم عیدی می رویم دوردور در خیابان های تهران و بعد هم اگر پا داد، شمال! همه هم مثل یکدیگر از آن خودرو استفاده می کنیم. رانندگی اش هم نوبتی باشد و البته استفاده اختصاصی ممنوع خواهد بود، مگر پای عشق و عاشقی وسط باشد که تازه در آن صورت هم شرایط باید چک شود تا اگر عشق از آن عشق های بادوام و مشروع بود، اجازه استفاده از خودرو داده شود. این صاحب سهام تصریح کرد: بدیهی است مخارج این خودرو پای همه خواهد بود. بخصوص اگر پخش درست و حسابی نداشته باشد که آن از نان شب واجب تر است!
تقاضا دارم نخندید. هرچند خود ما هم اولش بسیار خندیدیم و متلک های لوس و بی مزه بار این ایده کردیم. اما پس از مدتی مزه پراکنی ها فروکش کرد و سکوت سهمگینی بر جمع سهامداران سه میلیون تومانی حکمفرما شد. بعد هم پچ پچ ها شروع شد: نه بابا! بد هم نیست. ماشین هرچه قدیمی تر و عتیقه تر باحال تر! دوستان(!) این قدر لکسوس و بنز و بی ا م و و آئودی و خودروهای کره ای را دیده اند که خودروی ما داخلش مثل الماس می درخشه! اصلا آوانگارده! هنری! با دست نشونمون میدن! بچه ها اون ماشینه رو! حالی داره که نگو خیلی از رقبای ندیده، کنف خواهند شد. ندیدی مد شده تو ویترین این مغازه های گرون از این ماشینای قدیمی میذارن؟پس کلی کلاس داره و کی باکلاس تر از ما؟!...
خلاصه دردسرتان ندهم. بررسی های تکمیلی سهامداران نشان داد ایده این سهامدار با یک تیر چند نشان زدن است و مهم تر از مهم این که خدای جلب توجه است؛ چیزی که بسیاری از آقایان این روزها نیازمند آن هستند! به این صورت بود که ما راهی مراکز خرید و فروش خودرو شدیم و از عبدل آباد تا تهران پارس را طی طریق کردیم و باور کنید که چه نوستالژی هایی که ندیدیم و چه حالی که نکردیم. حالا البته الان زود است برایتان بگویم چی خریدیم و الان مشغول چه کاری با آن خودروی بی زبان هستیم. اما باور کنید حالی داشت که نگو. واقعا این سه میلیون تومان با وجود کاهش شدید ارزش پول ملی هنوز چه مصرف ها که ندارد و چه تاریخ هایی که با آن نمی شود خرید. بنابراین با اجازه سهامداران، مروری خواهیم داشت بر خودروها وآپشن هایی که با سه میلیون تومان روبه روی ما و بسان گزینه ای روی میز قرار گرفت.
بنابر این ما در بررسی ها مجدانه خودمان به چند نکته جالب درباره بازار خودروهای سه میلیون تومانی برخوردیم:
1- برخلاف تصور رایج بازار خودروهای سه میلیون تومانی اصلا کساد و کم رونق نیست. بلکه اتفاقا خیلی هم پررونق است.
2 ـ دوستان عشق ماشین و حتی کلکسیونرها تقریبا همیشه در این بازار پرسه می زنند تا خودرویی خاص گیرشان بیاید.
3 ـ خودروهایی چون بنز، کادیلاک، شورلت، بیوک، جگوار، کامارو و امثالهم، جنازه شان به برخی خودروهای امروزی می ارزد به طوری که قیمت برخی قدیمی ترین این خودروها از خودروهای صفر داخلی بیشتر است. خریداران این خودروها نیز به قول خودشان خریداران عشقی هستند و می خواهند با این خودرو ها عشق کنند. مثلا جالب است بدانید قدیمی ترین بنز زیر 12 میلیون تومان قیمت نمی خورد و درب و داغان ترین کادیلاک مونتاژ ایران هشت میلیون تومان قیمت دارد. حتی به موردی برخوردیم که یک شورلت ایمپالای قدیمی 35 میلیون تومان قیمت می خورد و سرش دعوا بود! هرچند رنگ سرمه ای متالیک این خودرو هوش را از سر بیننده می برد و انسان در نگاه اول عاشقش می شد.

و آنچه ما خریدیم:
حالا براحتی می توان فاش کرد که صاحبان سهام سه میلیونی با عنایت به نکوداشت تولید ملی یک دستگاه پیکان جوانان مدل 1356 قرمزرنگ را خریداری کردند. برای دریافت توضیحات بیشتر درباره این خودرو فهرست قبلی را مرور کنید تا بدانید چه چیزی خریده ایم. دردسرتان ندهم، وقتی این سطور را می خوانید صاحبان این سهام در درون این خودرو به جلب توجه دیگران مشغولند و تصمیم گرفته اند خودرو را در اختیار کسی که واقعا عاشق هم شده باشد برای طی فرآیند عاشقی، بگذارند. بخصوص این که رنگ بدنه وتودوزی آن کاملا با رنگ عشق تناسب دارد... موفق باشید
تاریخچه خودرو در ایران
سال 1266 شمسی ناصرالدین شاه قاجار در سفرهایش به اروپا با اتومبیل آشنا شده بود. ولی اعلیحضرت تمایلی به ورود آن به ایران نشان نداده بود و کالسکه های سلطنتی را به ماشین آهنی (تراموا ) ترجیح می داد.
اما 15 سال بعد در سال 1281 شمسی وقتی اولین بار مظفرالدین شاه در اروپا با وسیله ای عجیب که چهار چرخ داشت و بدون نیاز به اسب و قاطر حرکت می کرد مواجه شد، آن قدر محو تماشای خودرو و راننده خانم آن بود که بدون توجه به خزانه خالی مملکت، بلافاصله سفارش خرید دو دستگاه از آن را داد.
شاه اتومبیل ندیده! برای پرداخت هزینه دو دستگاه خودروی رنو آبی آسمانی تیره، نفت سوز مدل 1900 میلادی ساخت فرانسه، چند صد هزار لیره که معادل 4000 تومان می شد از بانک شاهنشاهی ایران قرض گرفت و بعدها این قرض را با مالیات و دارایی خزانه پرداخت کرد.
داستان خرید خودروهای ساخت اروپا به همین جا خلاصه نشد و اشرافیان و شاهزادگان و درباریان از اولین مشتریان شرکت های خودروسازی بودند.
تجار ایرانی که از سود هنگفت شرکت های خارجی خبردار شدند به این فکر افتادند که به جای حمل پرهزینه این خودروها خط مونتاژ و امتیاز آن را از کارخانه های اروپایی بگیرند تا بتوانند این سود سرشار را نصیب جیب خود کنند.
از اواسط دهه 1330 خودروسازی ایران ابتدا فقط با مونتاژ خودروهای خارجی و سپس با بومی کردن محصولات کشورهای صاحب صنعت خودرو، به ایران وارد شد.
گروه صنعتی ایران خودرو (ایران ناسیونال پیشین) در دهم شهریور 1341 با ثبت شرکت توسط برادران خیامی، احمد، محمود و حسن به منظور تولید و تهیه انواع خودرو، قطعات مربوط به آنها، فروش و صدور محصولات و با سرمایه ای حدود ده میلیون تومان در خیابان اکباتان تهران تأسیس شد. در اردیبهشت ۱۳۴۶ تولید پیکان با ظرفیت ۶۰ هزار دستگاه آغاز شد و بتدریج به ۱۲۰ هزار دستگاه افزایش یافت.
  :: منبع : حوزه/گرد آوری تبیان بوشهر گروه دانستنی
 دفعات نمایش : 0  تعداد نظرات : 0
Bushehr-Tebyan, Tebyan, بوشهر تبیان, تبیان, Cultural, فرهنگی, information Technology, تکنولوژي اطلاعات, religion, دین واندیشه, science, دانش, social, اجتماعی, Sport, ورزشی, library, کتابخانه, nurture, تغذیه, Download, دانلود, نوا و نما, Media, TEBYAN, بوشهر, استان بوشهر, ISP, Internet, اینترنت رایگان, اینترانت رایگان, بوشهر تبیان, موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی بوشهر تبیان, Institute cultural and knowledge clays ,سایت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی بوشهر تبیان | WWW.BUSHEHR-TEBYAN.IR | Institute cultural and knowledge clays Bushehr Tebyan , Bushehrtebyan, Tebyan, استان بوشهر, تبیان, بوشهر, سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر, BUSHEHR

::  نظرات شما در مورد این مطلب  ::

کاربران گرامی؛
نظرات ارسالی شما پس از تایید در سایت بوشهر تبیان به نمایش در می آید.
با تشکر از شما ...


  نام:  
  آدرس ایمیل:  
  شهر:  
  وب سایت :  
  متن نظرات شما :  

نمایش ایمیل    مرا با خبر کن

 

تازه ترین مطالب سایت

 

تازه ترین مطالب دانستنیها

اجرای پیوست فرهنگی باعث کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق مهاجر پذیر صنعتی می شود
گوسفند هم از فرانسه وارد می کنیم!/اقتصاد مقاومتی در کجای برنامه های دولت قرار دارد؟
اعتراض دیری‌ها به جاده مرگ/ مسیر بوشهر - دیر بسته شد
نشست عوامل تولید مستند در امتداد فلق با معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی بوشهر
دومین نشست مدیران کل تبلیغات اسلامی استان های منطقه ای مرکز کشور در بوشهر برگزار شد
بوشهر میزبان دومین نشست منطقه ای مدیران کل تبلیغات اسلامی شش استان شد
توقیف کالاهای ترخیص شده در گمرک توسط نیروی انتظامی نادرست است
بیکاری زیبنده جوانان استان بوشهر نیست
سپاه در حفظ نظام و دفاع از ولی‌فقیه با هیچ کس تعارف ندارد
کارگروه ویژه برای رفع موانع طرح‌های آبرسانی استان بوشهر تشکیل می‌شود
حلقه انسانی دانشجویان بوشهری در ساحل خلیج فارس تشکیل شد
پارس جنوبی جم صدر جدول را با قدرت پس گرفت
استاندار جدید بوشهر از ظرفیت نخبگان علمی و فرهنگی منطقه استفاده کند
آموزش کامل طرز تهیه حلیم گندم خوشمزه نذری با گوشت و مرغ
نشست عوامل تولید مستند در امتداد فلق با روحانیون مستقر منتخب استان بوشهر برگزار شد
چرا شاهزاده‌‌های سعودی پس از تجاوز مرتکب قتل می‌شوند؟
هنری می‌خواهد نازی باشد!
آیا می‌دانستید تهران نیز دیوار و دروازه داشته است؟
مسن‌ترين زن جهان در روستاي سوك بوشهر زندگي مي‌كند
گوساله‌ای دوسر در دشتستان متولد شد
خواستگاری جنجالی داماد 7 ساله از عروس 4 ساله!
به یاد قربانیان ویرانگرترین زلزله تاریخ معاصر ایران؛
نامه رسمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای ممنوعیت فعالیت دو پزشک متخصص
بیشترین دلایل ابتلا به ایدز در استان بوشهر چیست؟
تدبیر بیمه مسافران، بجای دهقان فداکار!
تاریخ انقضای عجیب یک تخم مرغ در دیلم
جزیره خارگ در دوران دفاع مقدس ۲۸۸۰ بار بمباران شد
کودک 2 ساله‌ای که همانند مردان سبیل دارد
رکوردشکنی پسر ایرانی الاصل با بوگاتی ویرون!
دلایل کچلی مردان چیست؟
کودک و نوجوان    بوشهر ما    حوادث و گوناگون   دانستنیها    ضرب المثل    دانلود    گالری تصاویر    مشاوره    دانش و فناوری
 
موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی بوشهر تبیان اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر

از سال 1384 تا کنون © کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه بوشهر تبیان می باشد . استفاده از مطالب با ذكر منبع و لینک به سایت بلامانع است.

 :: طراحی و برنامه نویسی شده توسط موسسه بوشهر تبیان